קומונה
שכחתי סיסמה

ברטר - קומונה > מאמרים > פרסום דרושים חינם, ברשת או בעיתונות כתובה?

פרסום דרושים חינם, ברשת או בעיתונות כתובה?

פרסום דרושים חינם, ברשת או בעיתונות כתובה?
כאשר משרה מסוימת מתפנה בעסק כלשהו, או לחילופין, נוצרה בשל התחדשות או התפתחות, זהו מצב בו
הארגון נזקק לעובדים חדשים שימלאו את הואקום שנוצר. על מנת לאתר את העובדים המתאימים למשרה, בפרט
אלו המתאימים ביותר, מנהלי הארגון פונים לאפשרות המשתלמת ביותר וגם הנפוצה והנוחה ביותר הקיימת.

פרסום דרושים חינם, או בתשלום – היא אפשרית וברת-ביצוע בשימוש בכלים ופלטפורמות שונות.

מהו למעשה פרסום דרושים חינם

אפשר לבצע תהליך פרסום דרושים חינם, שעדיין מאפשר למנהל הארגון להציג בפומבי פרטים על המשרה
הפנויה, יחד עם הצורך שעלה בגיוס עובד לתפקיד ספציפי, מה שיביא לזרימה של פניות מעובדים פוטנציאליים.
פרסום דרושים חינם יתאפשר תוך שימוש באמצעי תקשורת שונים, כדוגמת – רשת האינטרנט. בנוסף על האמור
לעיל, ניתן לפרסם משרות בחינם אין כסף בשימוש באתרי אינטרנט של המדיה החברתית, (או: רשתות חברתיות)
כדוגמת פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ועוד. מלבד זאת, תוכלו לבצע פרסום דרושים חינם אף באתר הבית של
הארגון (באם קיים), או בקרב חברים ומכרים.

פרסום מודעות דרשום בתשלום – האם זה יקר?

פרסום מודעות דרושים בתשלום מתאפשר באמצעות ערוצי תקשורת שהוזכרו לעיל, אך מבקשות הפעם תשלום
סמלי. דוגמא טובה לכך תהיה אתרי אינטרנט של לוחות פרסום גדולים ומפורסמים. ישנם מספר אתרים כאלו
שכבר יצא להם שם מכובד ברחבי הארץ, בתור אתרים פופולאריים, אמינים ורחבי יריעה, בהם ניתן למצוא, מלבד
מודעות דרושים, גם מודעות מכירת פריטים, הן מיד ראשונה והן מיד שנייה. מדובר על לוחות מאוד כללים,
המקוטלגים בנושאים רבים – כולל מציאת עבודה, חיפוש ומכירת דירה, אימוץ בעלי חיים, התנדבות ועוד ועוד.

אותם אתרים גדולים מאפשרים למנהלי חברות לפרסם בלוח האלקטרוני שלהם מודעות פרסום, בתשלום מועט,
וליהנות מיתרון הפופולאריות של האתר וכך גם מהחשיפה המרובה. גם העיתון הכתוב (פרינט) מאפשר שימוש
בפלטפורמת הפרסום שלו, תמורת תשלום סמלי; ככל שהמודעה תהיה גדולה יותר ותבלוט יותר, כך ידרוש העיתון
תשלום רב יותר, עקב החשיפה הפוטנציאלית הרבה יותר לתוכן המודעה.

דרך נוספת עבור פרסום דרושים, יכולה להתבצע באמצעות חברת כוח אדם, או חברות השמה, שיכולות להגדיר
כראוי את המשרה המדוברת, תוך שהן מסננות עבור הארגון מועמדים פוטנציאליים, העונים היטב לדרישות המודעה.

אז בסופו של דבר, מה כדאי יותר – פרסום דרושים בתשלום, או פרסום דרושים חינם?

פרסום מודעות דרושים בתשלום או בחינם – אכן, שאלת מיליון הדולר. באם בעל העסק מעוניין ליהנות מחשיפה
מרבית באמת של המשרה שהתפנתה, כדאי לשקול ברצינות להשקיע כמה לירות בפרסום ממומן (בתשלום).
פרסום בתשלום מאפשר פנייה טובה ומדויקת יותר, הנושאת את הפרטים הדרושים, למחפשי העבודה. 
אולם בתנאים של אי-ברירה, בהם אין ברשות הארגון את הסכום הנדרש לפרסום, נראה שיאלץ לבצע פרסום
דרושים בחינם – ולעשות זאת על הצד הטוב ביותר, תוך השתדלות שהמודעה תהיה ברור ונגישה באופן
מקסימאלי.

דעה אחרת גורסת כי השילוב של שני הערוצים – פרסום בחינם יחד עם פרסום בתשלום, עשוי להיות אידיאלי
ומוצלח ביותר עבור החברה המגייסת.